Nevarėnų mokytojai patirties sėmėsi kolegės seminare

  • Spausdinti

075Mokinių atostogų metu pradinių klasių mokytoja metodininkė Jolanta Bružienė pakvietė kolegas, Nevarėnų pagrindinės mokyklos mokytojus, į seminarą „Mąstymo kultūros ugdymo mokyklose įrankiai ir principai“ Pedagogė dvejus metus dalyvavo projekte „Pradinio ugdymo tobulinimas“, vyko į seminarus pagal kvalifikacijos tobulinimo programą „XXI amžiaus mokinių ugdymo(si) poreikiai. Pradinio ugdymo turinio modeliavimas ir ugdymo proceso organizavimas pokyčių kontekste“, pernai stažavosi Vokietijoje.

   Seminare plačiai aptarti mąstymo žemėlapiai, suteikiantys nuoseklų ir logišką būdą mokytojams pristatyti informaciją, o mokiniams – ją išmokti ir prisiminti.Supratus, kas slepiasi po sąvoka “mąstymo žemėlapiai”, tapo aišku, kad tai tam tikri būdai, padedantys mokymo turinį mokiniams pateikti įdomiau ir prasmingiau, sudominti juos, ugdyti mokinių įžvalgą.

   Seminaro vadovė žaismingai supažindino su įvairiais mąstymo būdais ir metodais: apskritimu, burbulu, medžiu, rėmeliu, nuoseklia seka, tiltu ir kitais. Įdomu buvo sužinoti, kad kiekvienas metodas gali būti parodomas tam tikru rankos ženklu, taigi, savotiška gestų kalba. Mokytojams nebuvo leista pasyviai klausyti: kiekvieną metodą jie turėjo išbandyti patys, po to pristatyti savo darbą kolegoms.Suvokėme, kad šie mokymo metodai ne tik paįvairins mūsų pamokas, bet ir pravers klasės vadovams (elgesio refleksijos lentelė). Buvo naudinga prisiminti, kaip kelti tinkamus arba veiksmingus klausimus, kurie skatintų mąstymą, ir dar daug kitų dalykų.

   Diena pralėkė nejučia, išsiskirstėme ne veltui sėdėję, kaip kartais būna. Mokytoja J. Bružienė neseniai buvo pakviesta dalyvauti kitame projekte ir pavasarį vyks į Norvegiją.

 

Lietuvių kalbos mokytoja Audronė Ciparienė

 

 

 

Apsk

ritimas