Nevarėnų mokykla kuria šiuolaikinės mokyklos įvaizdį

  • Spausdinti

P1100828Vasario 9 dieną šalies mokyklų mokytojams, dalyvaujantiems projekte „Kūrybinės partnerystės“, Lietuvos regionuose vyko mokymai. Kaip teigia V. Navickaitė, „Kūrybinių partnerysčių“ mokyklų veiklos grupės narė, pagrindinis mokymų tikslas yra įkvėpti mokytojus kūrybiškai dirbti ir mokytis projekto metu.

Vasario 21 dieną penki Nevarėnų pagrindinės mokyklos mokytojai dalyvavo Klaipėdoje vykusiuose mokymuose. Juose dalyvavo šešios šio regiono mokyklos, iš viso apie 30 mokytojų. Kiekviena mokykla turėjo pristatyti savo projekto eigą įdomiu ir dar labai mažai girdėtu „Pecha-Kucha“ metodu. Taip pat buvo reflektuojama mokytojų patirtis, kalbamasi apie naudą ir žinias, kurias jie įgijo bei turės galimybių įgyti projekto metu, buvo aptarti mokytojų išsikelti individualūs tobulėjimo tikslai. Projektui pasibaigus, mokytojai, tiesiogiai dalyvaujantys projekte ir mokymuose, įgis pažengusio lygio kūrybiško mokymo/si kompetenciją.

   Tuoj po mokymų Klaipėdoje vasario 25 diena Nevarėnų mokykloje buvo neįprasta. Nuo pat ryto dirbo atvykę trys kūrybiniai praktikai. Mokiniai dalyvavo neįprastose pamokose. Penktokai su kūrybiniu praktiku Dariumi iš Klaipėdos ir šokio mokytoja I. Budginiene nagrinėjo įvairių pasaulio tautų folklorą ir ieškojo sąsajų su lietuvių folkloru. Šeštokai su režisiere Vida ir lietuvių kalbos mokytoja Audrone Cipariene mėgino šiuolaikiškai perskaityti K. Donelaitį, suvokti poetinio teksto paslaptis. Iš Klaipėdos atvykęs praktikas Petras su lietuvių kalbos mokytoja I. Stonkiene ir kūno kultūros mokytoju G. Budginu nagrinėjo tolerancijos temą ir savęs suvaldymo metodus, įvykus konfliktui. Devintokai kartu su muzikos mokytoja D. Kleivaite Hirzel ir praktike atlikėja iš Vilniaus Laurita mokėsi liaudies sutartinių, o jas įrašinėjo neįprastoje aplinkoje: į svečius mielai priėmė mūsų parapijos klebonas A. Žygaitis, o po to sutartinė skambėjo ir miestelio centre, prie upelio. Atrodo, kad tos klasės, kurios nedalyvauja projekte tiesiogiai, truputį pavydėjo savo draugams. Tačiau po penkių pamokų visa mokyklos bendruomenė išvyko į Nevarėnų kultūros centrą, kur vyko įspūdingas koncertas.

   Smagu, kad mokykla glaudžiai bendradarbiauja su miestelio seniūnija, parapijos klebonu ir kultūros centru. Nors mūsų mokykla labai šiuolaikiška, tačiau neturime tokios didelės aktų salės, kurioje visi tilptumėm. Todėl į pagalbą visada ateina kultūros centro vadovai, „išnuomojantys“ savo salę. Kūrybos praktikė Laurita Peleniūtė tą dieną atvyko ne viena. Ji atsivežė savo draugus Eglę, Jekateriną ir Antonio, kurie, susibūrę į grupę „Prima le donne“, supažindina Lietuvos klausytojus su latino ir world stilių muzika. Šios grupės programoje išgirdome žinomus ir jau klasika tapusius ispanų, italų atlikėjų kūrinius bei šiuo metu populiarius Lotynų Amerikos ritmus. Tik gyvai grojantys atlikėjai pavergė mus jau nuo pirmųjų akordų ir privertė šokti kiekvieną besiklausantį. Tai buvo tikra kelionė po pasaulį su muzika. Koncertas truko daugiau nei valandą ir nebuvo nė vieno, kuriam prailgtų tas laikas. Visi išėjome patyrę daug teigiamų emocijų, o grįžtant atgal į mokyklą dar skambėjo emocionaliojo italo Antonio atliekamų dainų melodijos.

   Mokiniams išvykus namo, mokytojams darbo diena dar nesibaigė. Visi kartu su kūrybos praktikais aptarėme dieną ir toliau su kūrybos agente Vida sėdome dirbti. Vienas iš „Kūrybinių partnerysčių“ reikalavimų – įkurti mokykloje Mokytojų klubą. Tai mokyklos mokytojų grupė, kurios veiklos tikslas – skatinti mokytojus diegti kūrybišką mokymąsi savo darbe, dalintis gerąja patirtimi, padėti įveikti sunkumus ir diegti refleksijos kultūrą mokykloje. Svarbiausias Mokytojų klubo principas – mokymasis reflektuoti grupėje, suteikiant ir gaunant grįžtamąjį ryšį iš grupės dalyvių.

   Mūsų mokykla jau įpusėjo vykdomą projektą, bet dar laukia didelis darbas jį užbaigus – tai mokyklos įsivertinimas. Mokykla, įvertinanti save pagal tam tikrą modelį, gali nustatyti, kokiame kūrybiškos mokyklos raidos etape ji yra bei numatyti tobulėjimo gaires. Įsivertinimo struktūra iš dalies atitinka mokyklos veiklos kokybės vertinimo metodikos struktūrą, todėl ji papildo įprastą mokyklos veiklos analizę kūrybiškumo aspektu. Atlikusi kruopštų įsivertinimą ir padedama kūrybos agento, mokykla nustato, ko ir kokiais būdais sieks kūrybiško mokymosi projektu.

   Pasitinkant mokyklos 200 metų jubiliejų džiaugiamės turėdami naują modernią mokyklą, todėl stengiamės dirbti kūrybiškai ir kurti savitą mokyklos įvaizdį.

 

Daiva Kleivaitė Hirzel