Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Po tarptautinio projekto – gražūs prisiminimai
- Informacija
- Autorius Indrė Kuprijanovienė
- Peržiūros: 1085
2019-2021 metais Nevarėnų pagrindinė mokykla dalyvavo tarptautiniame Erasmus+ projekte „Išnykusių vietų (objektų) ieškojimas“ kartu su partneriais Čekijos Polevsko pradine mokykla ir Latvijos Tirza pagrindine mokykla.
Projekto tikslas buvo ieškoti išnykusių vietovių miestelyje ar seniūnijoje, kurių aplinkoje yra mokykla. Projekto metu įvairios veiklos turėjo vykti ne tik Nevarėnų seniūnijoje, bet buvo numatytos išvykos į partnerių šalis, tačiau dėl prasidėjusio pandemijos laikotarpio ribojimų negalėjome išvykti svetur ir pabendrauti su partneriais „gyvai“.
Prisijungus prie projekto, pirmiausia buvo aptartos ir numatytos veiklos projekto tikslui įgyvendinti. Mokytojos kartu su mokiniais organizavo išvykas po Nevarėnų seniūniją, aplankė išnykusius istorinius objektus, rinko kraštotyrinę medžiagą, kalbėjo su vietiniais gyventojais. Iš surinktos medžiagos buvo sukurti stendai ir kalendorius, kurį puošė 12 mūsų krašto istorinių objektų.
Pagrindinės veiklos, kurias teikė projektas, buvo įgyvendintos:
1. Surasti ir pristatyti savo krašto istorines vietas bendruomenei ir partneriams. Projekto metu buvo stengiamasi istoriją pažinti kitaip: keliauti, pažinti aplinką, pamatyti krašto objektus, todėl buvo sukurta 10 teminių ekskursijų po Nevarėnų kraštą. O šalia jų vyko edukaciniai užsiėmimai: vaško žvakelių liejimas, dėlionės rinkimas, dailyraščio rašymas plunksna, komiksų kūrimas, legendos pasakojimas ir kt. Kraštui garsinti ir pažinti buvo išleisti informaciniai stendai ir lankstinukai, sukurta facebook svetainėje grupė „Nevarėnų krašto istorija“, kurioje nuolat galima rasti ne tik įdomios istorinės informacijos, bet ir pasidalinti savo turimomis istorinėmis žiniomis, nuotraukomis, prisiminimais ir t.t.
2. Sukurtas bendras kalendorius, kuriame šalys pateikė po keturis istorinius objektus: juos nupiešė, aprašė.
3. Vienos istorinės vietos sutvarkymas ir atnaujinimas. Tam pasirinktas Tučių kaime esantis koplytėlių parkas. Mokiniai kartu su dailės, technologijų mokytoju pagamino koplytėlę, kuri bus ten nuvežta ir pakabinta.
Viso projekto metu didžiausias dėmesys buvo skiriamas ugdyti mokinių pilietiškumą, kūrybiškumą ir stiprinti socialinius įgūdžius. Veiklų metu mokiniai piešė, vaidino, ruošė informacinius stendus, kūrė klausimus, viktorinas ir pristatymus. Su partneriais buvo bendraujama virtualiai, susitikimams buvo organizuojamos vaizdo konferencijos. Jų metu mokiniai lavino užsienio kalbos, IT įgūdžius. Taip pat per šias konferencijas susipažino su Latvijos ir Čekijos valstybių istorija ir partnerių atrastais istoriniais objektais.
Dalyvavimas šiame projekte ir bendravimas su šalimis partnerėmis paliko gerą įspūdį, užsimezgė draugystės ryšiai, mokiniai pagilino savo žinias. Projekto metu įgyta patirtis ir mokiniams, ir mokytojams yra išties svarbi, prasminga ir nepamirštama.
Projekto koordinatorė Indrė Kuprijanovienė
Istorijos mokytoja – metodininkė Neringa Račkauskienė