Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Edukacinis užsiėmimas „Nuo sėklos iki augalo“
- Informacija
- Autorius Dijana Čirikienė
- Peržiūros: 1421
Vaikai juos supantį pasaulį pažįsta bandydami, tyrinėdami, eksperimentuodami. Gamta, augalija yra neatsiejamas vaiko pažinimo objektas. Todėl siekiant vaikus iš arčiau supažindinti su sėklomis, jų dygimu, augalų auginimu, kovo 24 d. mišrioje ikimokyklinėje ugdymo grupėje vyko edukacinis užsiėmimas „Nuo sėklos iki augalo“, kurį organizavo mokytoja D. Čirikienė ir mokytojo padėjėja M. Piktužienė.
Edukacinio užsiėmimo tikslas - ugdyti pagarbą gamtai, gyvybei, skatinti teigiamą požiūrį į augalų sodinimą ir auginimą, stebint ir pažįstant augalų augimo ir vystymosi sąlygas.
Užsiėmimo pradžioje vaikai klausėsi A. Šmit pasakojimo „Janikė ir Jipas sėja gėles“. Pasakojimo metu vaikai išsiaiškino augalo sėjimo etapus ir ko reikia, kad augalas augtų ir džiugintų. Vaikai skaitmeninėmis priemonėmis stebėjo, kaip dygsta įvairūs augalai, dėliojo augalo augimo proceso seką, susipažino su augalo sandara. Kinestetinės veiklos metu vaikai tyrinėjo įvairias sėklas, domėjosi apie augalus, kurie iš jų išauga, sužinojo, iš kur atsiranda sėklos. Vaikai skaičiavo, rūšiavo sėklas, dėliojo jas nuo didžiausios iki mažiausios, aiškinosi, kokių ypatingų sąlygų reikia, kad sėklos sudygtų ir išaugtų augalai. Mažieji atliko tyrimą – daigino pupelę kasdien drėkinamoje vatoje. Mažieji tyrinėtojai turėjo galimybę stebėti visą dygimo procesą: kaip sėkla išleidžia šaknį, kaip išdygsta daigas, kaip auga pati pupelė, matavo ir stebėjo jos stiebimąsi aukštyn.
Susipažinę su sėklomis vaikai ėmėsi praktinių užduočių. Kiekvienas savo vazonėlyje pasisodino po pasirinktą sėklytę: vieni rinkosi auginti agurką ar moliūgą, kiti pupelę ar gvazdikėlį. Kiekvienas savo būsimus augalus prižiūrės ir lauks, kol grupės palangė sužaliuos. Po sėjimo darbų vaikai skaičiavo sėklas ir sudarė diagramas – kiek kokių sėklų yra. Taip pat atliko meninį darbelį – piešė saulėgrąžą.
Po veiklų grupėje užsiėmimas tęsėsi lauko erdvėje. Prie veiklų lauke prisijungė meninės raiškos mokytoja I. Budginienė. Vaikai su mokytojomis iš įvairių sėklų ir gamtinės medžiagos kūrė mandalas. Vaikai kūrybinėje veikloje vieni kitiems padėjo, buvo kūrybiški, darbštūs, praplėtė aplinkos pažinimo žinias.
Mokytoja D. Čirikienė