Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Lauko pedagogika priešmokyklinio ugdymo grupėje
- Informacija
- Autorius Dijana Čirikienė
- Peržiūros: 773
Nuo 2022 m. rugsėjo 1 dienos Nevarėnų pagrindinėje mokykloje priešmokyklinio ugdymo grupėje pradėtas taikyti lauko pedagogikos metodas. Lauko pedagogika – tai organizuotas ugdymo ir mokymosi procesas, įgyvendinamas lauke.
Lauko pedagogikos pradžia – Skandinavijos šalyse, vėliau ji atsirado ir Jungtinėje karalystėje. Šių šalių ilgametė sukaupta patirtis atskleidžia, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ištisus metus daro teigiamą įtaką jų ugdymuisi ir vystymuisi: vaikai rečiau serga, labiau pasitiki savo jėgomis, užmezga draugiškesnius santykius su bendraamžiais, auga fiziškai stipresni ir tvirtesni, tampa saugesni ir emociškai stipresni, žingeidesni, geriau sutelkia dėmesį mokydamiesi, nes juos supanti aplinka yra be galo turtinga ir nuolat besikeičianti, taip pat išmokstama geriau pažinti gamtos reiškinius ir pasaulį.
Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikams lauko pedagogikos metodas taikomas kartą per savaitę vieną dieną, visais metų laikais, ištisus metus. Tą dieną ugdomos tos pačios vaikų kompetencijos kaip ir įprastai, tik ugdymo procesas yra perkeltas į mokyklos kiemą ar kitas lauko erdves už mokyklos ribų.
Viena iš daugelio šiemet įgyvendintų temų – „Sodo ir daržo gėrybės“. Plėtojant šią temą lauko veiklų metu, buvo stengiamasi lavinti vaikų skaičiavimo ir matavimo įgūdžius, plėsti jų žodyną, formuoti sveikos mitybos įpročius, vaikai mokėsi dirbti komandoje. STEAM veiklų metu ugdytiniai tyrinėjo vaisių ir daržovių išvaizdą, sandarą, grupavo daržoves ir vaisius pagal spalvą, formą. Vaikai sodo ir daržo gėrybes lygino taip pat ir pagal dydį, pasitelkę dviejų rūšių svarstykles (elektronines ir pačių pagamintas ir pakabos ir kibirėlių), aptarė, kurios daržovės ir vaisiai yra lengvesni ar sunkesni. Matuodami daržovių ir vaisių ilgį, sverdami jas, įtvirtino sąvokas „ilgas-trumpas“, „sunkus-lengvas“.
Iš daržovių sukurti vaikučių rudeniniai darbeliai papuošė mokyklos kiemą. Ugdymo procesas grupėje ir lauke yra tęstinis.
Mokytoja Dijana Čirikienė