Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Karjeros diena Nevarėnų pagrindinėje mokykloje
- Informacija
- Autorius Danutė Ramančauskytė
- Peržiūros: 957
Lapkričio 25 dieną Nevarėnų pagrindinėje mokykloje vyko Karjeros diena, kurią organizavo Telšių švietimo centro (TŠC) karjeros specialistė Jolanta Stonienė, pasikvietusi būrelį kolegų.5-8 klasių mokiniai keturias pamokas domėjosi savęs pažinimo, verslaus jaunimo, vertybių suvokimo temomis, susipažino su paklausiomis profesijomis, konstravo LEGO hobį, dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose.
Mokinių savęs pažinimo kompetencijų ugdymas – viena iš pagrindinių ugdymo karjerai sričių. Minėtų veiklų tikslas – atskleisti mokinių savęs pažinimo kompetencijų ugdymo ypatumus, suvokti šios veiklos aspektų įvairovę.
Karjeros specialistė Rosita Gaižauskienė mokiniams pristatė karjeros galimybes. Dėliodami "Profesijų loto" korteles, mokiniai susipažino su įvairiomis profesijomis. Pagal LEGO Seryous play metodiką septintokai konstravo profesijas ir pristatė, kokių savybių reikia konkrečiai profesijai, o penktokai ir šeštokai konstravo savo hobį, aptarė, kaip būtų galima tai paversti darbu.
Karjeros specialistė Skaistė Žaliaduonienė su 5-7 klasių mokiniais gilinosi į savęs pažinimo ir teigiamo vertinimo klausimus. „Savęs pažinimas yra labai svarbus, jis vyksta visą mūsų gyvenimą, tai nuolatinis ir nesibaigiantis procesas“ – teigė specialistė. Ji su moksleiviais bandė išryškinti šios dienos paveikslą - koks AŠ. Atlikdami individualias užduotis (savo vardo ir asmeninių savybių sąsają, autoportreto piešimą), mokiniai stebėjo ir žymėjo stipriausias, ryškiausias teigiamas savo savybes. Nupiešę savo autoportretus, mokiniai surengė parodėlę ir bandė piešiniuose atpažinti savo klasės draugus .
TŠC specialistė Jolanta Stonienė, trumpam sugrįžusi į mokyklą, kurioje sėkmingai vaikus mokė chemijos ir biologijos, su jaunesnių klasių mokiniais aptarė vertybių pažinimo svarbą. Žaisdami žaidimą apie vertybių pasirinkimą/pirkimą, mokiniai buvo kviečiami susimąstyti apie priimamų sprendimų svarbą gyvenime. Išvados, kurias kartu su mokytoja padarė mokiniai, skelbė: gyvenime mes negalime turėti visko ar išnaudoti kiekvieną progą; negalime nuspėti, kokios galimybės atsivers ateityje; negalime panaikinti jau priimto sprendimo; kaltindami išorines jėgas, savo atsakomybę už mūsų laimę atiduodame kitiems; kai kurie dalykai gyvenime duoda, o kartais ir atima daugiau, nei iš pirmo žvilgsnio atrodo.
8 – 10 klasių mokiniams vyko praktinis užsiėmimas, skirtas suteikti dalyviams visą „dizaino mąstymo” proceso ciklo pažinimą per kuo trumpesnį laiką „ Aš –būsimas verslininkas“. Porose mokiniai imitavo verslininko ir kliento veiklas. Uždavinėdami klausimus vieni kitiems, išsiaiškino, kokių produktų pageidauja klientas. Idėjų generavimo etape „verslininkai“ pateikė po 4 produkto pavyzdžius, galiausiai sukūrė fizinį geriausios idėjos prototipą ir jį „testavo“ išsamaus pokalbio metu.
Profesijos mokytoja Vilija Rekašienė pakvietė moksleivius mokytis Telšių regioninio profesinio mokymo centre, Žemaitijos verslo centro direktorė Reda Raginskienė su mokiniais diskutavo apie verslų jaunimą, o Telšių jaunimo užimtumo skyriaus vedėja Vitalija Stasiulienė supažindino su paklausiomis profesijomis.
Karjeros diena mokiniams patiko, apie tai jie kalbėjo, jau išvykus specialistų komandai.
Lietuvių kalbos mokytoja Audronė Ciparienė