Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Metodinė diena Nevarėnuose
- Informacija
- Peržiūros: 3835
Balandžio 24 dieną Nevarėnų pagrindinės mokyklos bendruomenė rajono pedagogus pakvietė į metodinę dieną ,,Pamoka kitaip – geros mokyklos perspektyva”. Svečiai ne tik stebėjo integruotas pamokas, susipažino su aktyviais žaidimais ir refleksijos būdais pamokose, bet ir dalyvavo projekto,, Kūrybinės partnerystės. Pokyčių mokykla 2014 “ baigiamajame renginyje. Į metodinę dieną atvyko rajono pedagogai, mokyklos partneriai – Kužių vidurinės mokyklos mokytojai ir adminstracijos atstovai, Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjos pavaduotoja Daiva Tūmienė, Telšių švietimo centro metodininkės Aldona Kleivienė ir Ramutė Ežerskytė. Renginyje dalyvavo ir projekto kūrybos agentė Vida Narveišytė bei trys kuriantys praktikai.
Tyrinėjančios ir Pokyčių mokyklos
„Kūrybinių partnerysčių“ programa Lietuvoje vykdoma nuo 2011 metų ir remiasi Jungtinėje Karalystėje vykdomos programos patirtimi. Nevarėnų mokyklos aštuntokai pernai sėkmingai dalyvavo pirmojoje projekto programoje „Tyrinėjanti mokykla”, daugiausia dėmesio buvo skiriama gamtos mokslų dalykams, o jai pasibaigus, mokyklos vadovų ir projekto koordinatorės mokytojos Daivos Kleivaitės Hirzel pastangos ir vėl buvo įvertintos – vieninteliai iš rajono patekome į antrąjį etapą „Pokyčių mokykla”. Vykdant jį, daugiausia dėmesio mokykloje nutarta skirti kalbų ir meno sričių disciplinoms.
Renginio metu išsakytos mintys apie projekto patirtį tikrai atspindėjo ateities mokyklos kontūrus: projekto metu buvo ugdomas mokinių kūrybiškumas, išlaisvinta vaizduotė, kuriami pasitikėjimu grįsti mokinių ir mokytojų santykiai. Kaip teigė vienas iš kuriančių praktikų Petras, kartais reikia sutrikdyti tylą pašūkaujant, kad kitu kampu galėtum pažvelgti į save ir į kitus. „Vienas esminių dalykų, su kuo dirbame, yra iššūkis sukurti tokią mokymosi aplinką, kurioje mokytis ir tobulėti galėtų visi. Šiuo metu vyraujanti tradicinė mokymo sistema įtraukia tik kai kuriuos, o „Kūrybinės partnerystės“ sukuria kitokį ugdymo procesą, kuris suteikia galimybių mokytis ir tobulėti visiems – moksleiviams, mokytojams ir kūrėjams” – teigia „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadovė Lietuvoje Milda Laužikaitė.
Mokytis padėjo kūrėjai
Projekto metu „Kūrybinių partnerysčių“ mokyklose dirbo kūrybos agentai. Pas mus jau sava tapo režisierė iš Klaipėdos Vida, kuri drauge su moksleiviais, mokytojais į bendrąjį ugdymą įtraukė kūrybines veiklas ir stebėjo, kokius pokyčius moksleivių mokymesi, elgesyje ir bendravime lemia išlaisvintas kūrybiškumas ir bendradarbiavimas. Jai talkino kuriantys praktikai –dainininkė Laurita Peleniūtė iš Vilniaus, šiuolaikinio šokio atstovas Petras Lisauskas ir choreografas Darius Berulis.
„Kūrybinių partnerysčių” įgyvendinimas
Visus mokslo metus mokiniai dalyvavo įvairiose projekto veiklose: nagrinėjo tolerancijos temą ir savęs suvaldymo metodus, mokėsi liaudies sutartinių, įrašinėjo aplinkos garsus, vasario mėnesį dalyvavo neįprastose pamokose, kurias mokytojai vedė kartu su menininkais. Visiems ypač patiko kūrybos praktikės Lauritos ir grupės „Prima le donne“ surengtas koncertas, kurio metu skambėjo įvairių šalių folkloras. Tik gyvai grojantys atlikėjai pavergė jau nuo pirmųjų akordų ir privertė šokti kiekvieną besiklausantį. Tai buvo tikra kelionė po pasaulį su muzika.
Na, o daugiausia dėmesio sulaukusi Metodinės dienos dalis buvo integruotos pamokos: anglų kalbos ir šokio pamoka 5-oje klasėje (mokytojos G. Martinaitienė, I. Budginienė), lietuvių kalba ir muzika 6 klasėje (mokytojos A. Ciparienė, D. Kleivaitė Hirzel) lietuvių kalba ir tikyba 7 kl. (I. Stonkienė ir I. Vandzinskienė), technologijos ir muzika 9 klasėje (V. Brasaitė, D. Kleivaitė Hirzel). Mokiniai, stebimi nepažįstamų mokytojų, sugebėjo išlikti savimi.
Antroje renginio dalyje projekte dalyvavusios klasės apibendrino savo veiklą, įvertino pokyčius (buvo išleistas diskas, parodytas šokis). Mokyklos direktorė I. Žutautienė padėkojo dalyviams, o kolegos iš Kužių apdovanojo mus žaviais kaktusais.
Baigiant belieka pridurti, kad projekto metu mokykloje įkurtas Mokytojų klubas surengė jau dvi popietes, kurių metu pasidalinome pyragų receptais, mokėmės dekoruoti žvakes, na, o ateityje žadame kurti savo ,,svajonių sodą”... Manau, geriausia, ką atsiminsime iš besibaigiančių Pokyčių mokyklos metų, bus nuoširdi režisierės Vidos šypsena ir laimingos kuriančių mokinių akys.
Lietuvių kalbos mokytoja Audronė Ciparienė
Projekto koordinatorė Daiva Kleivaitė Hirzel