Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Stažuotė Berlyne
- Informacija
- Peržiūros: 41321
Pradinių klasių mokytoja Jolanta Bružienė nuo 2012 m. spalio dalyvauja Ugdymo plėtotės centro vykdomame projekte ,,Pradinio ugdymo tobulinimas“, kuris finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Neseniai mokytoja su kitais projekto dalyviais lankėsi Berlyno švietimo institucijose, susipažino su gerąja ugdymo praktika autentiškoje aplinkoje. Patirtais įspūdžiais ji maloniai pasidalijo su kolegomis.
Bružienė priminė, kad vienas iš projekto tikslų-vertinti praktinių problemų sprendimo, gebėjimų bei kūrybiškumo ugdymo pradinėse klasėse situaciją, galimybes ir numatyti tobulinimo kryptis. Anot jos, mes nežinome, kas bus po trisdešimties metų, kokių žinių reikės dabartiniam mokiniui. Bet jeigu jis bus kūrybiškas – mokės išspręsti visas problemas. Mokytoja taip pat pasidalijo mintimis apie kasdienę lyderystę, aktyvaus klausymo metodą, apie tai, kaip tinkamai drausminti žodžiu, kūno kalba ir kt. Šios ir kitos temos buvo aptartos projekto seminarų metu.
Stažuotė Vokietijoje prasidėjo užduočių, kurias dalyviai turėjo atlikti kelionės metu, pasirinkimu. Teko domėtis Vokietijos pradinio ugdymo sistema, pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų rengimu bei kvalifikacijos tobulinimu. Be įvairių susitikimų ir lankymosi mokyklose, surengtas vizitas į Vokietijos Federalinę švietimo ir mokslinių tyrimų ministeriją. Įdomu tai, kad kiekvienoje federalinėje žemėje sava švietimo ir kultūros sistema, kuri, panašiai kaip ir pas mus, skirstoma į ikimokyklinį, pradinį, vidurinį ugdymą ir aukštojo mokslo studijas.
Mokytoja lankėsi Comenius pradinėje mokykloje, kurioje ugdomi ir specialiųjų poreikių turintys mokiniai.Pradinė mokykla apima 1-6 klases, klasėse mokosi ir vaikai be sutrikimų, ir negalią turintys mokinukai. Klasės mokytojas pats renkasi savo komandą (antrą mokytoją ir pagalbininką). Mums buvo įdomu išgirsti, kad net pradinės mokyklos mokiniai dirba mokyklos mokinių firmose: skalbia rūbus, taiso dviračius, puoselėja augalus ir net turi savo kavinę. Taip mokomasi kruopštumo ir atsakingumo, lavinami socialiniai įgūdžiai. Mokinio veikla pamokose ir firmoje integruojama.
Kita aplankyta mokykla- Šprėvald pradinė- vysto teatrinę veiklą. Joje dirba ir profesionalūs režisieriai, vyksta teatro pamokos, statomi spektakliai. Norint patraukti būsimų mokinių dėmesį, stengiamasi save reklamuoti, leidžiami lankstinukai, platinami aplinkinių gatvių gyventojams.
Baigdama dalintis patirtimi, Jolanta Bružienė priminė paprastą, bet dažnai pamirštamą tiesą - ne vaikas ruošiasi mokyklai, o mokykla ruošiasi priimti vaiką tokį, koks jis yra.
Mokytoja Audronė Ciparienė