Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Šviesių emocijų diena Nevarėnų pagrindinėje mokykloje
- Informacija
- Autorius Audronė Ciparienė
- Peržiūros: 2178
Lapkričio 22 dieną Nevarėnų pagrindinėje mokykloje vyko Metodinė diena „Socialinių emocinių kompetencijų ugdymo įtaka mokyklos mikroklimatui“. Tai ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Saugios psichologinės aplinkos kūrimas ugdymo įstaigose per socialines emocines kompetencijas“, kurią kartu su Telšių švietimo centru (TŠC) kūrė mokyklos specialistės, baigiamasis renginys, į kurį buvo pakviesti miesto mokyklų ir darželių pedagogai.
Kaip sakė TŠC metodininkė R. Ežerskytė, darbo grupės vadovė psichologo asistentė I. Kuprijanovienė, socialinė pedagogė S. Lukošienė ir logopedė I. Vandzinskienė buvo pirmosios, pasiryžusios ne tik parašyti, bet ir sėkmingai įgyvendinti šią programą. Dažnas pastebi, kad mokyklos edukacinės erdvės, kurias ne vienerius metus kuria mokyklos bendruomenė, padeda kurti emocinį mokinių saugumą.
Programa apėmė net penkis etapus ir į savo veiklas įtraukė visus: nuo ikimokyklinukų iki mokinių tėvelių. Šių metų vasario mėnesį mokykloje vyko seminaras „Emocinio intelekto lavinimas: kaip padėti vaikams suprasti save ir valdyti savo emocijas?“ (lektorė psichologė I. Čekauskienė) Kovo mėnesį mokyklos specialistės surengė seminarą Telšių lopšelio - darželio „Eglutė“ pedagogams. Vėliau I. Kuprijanovienė ir S. Lukošienė atliko tyrimą „Klasės mikroklimato įtaka mokyklos bendruomenės mikroklimatui“. Pavasarį mokytojai dalijosi ir savo gerąja patirtimi: vedė atviras pamokas, filmavo socialinio emocinio ugdymo metodų taikymą pamokose, dalijosi projektų metu įgyta patirtimi.
Metodinės dienos renginius poetiniu žodžiu „Iš kur atkeliauja vaikai“ smagiai pradėjo Nevarėnų pagrindinės mokyklos mokiniai, garsiai įvardiję, kad yra „pagaminti Lietuvoje“. Sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorė I. Žutautienė, pasidžiaugusi, kad šia programa sklandžiai įgyvendinamas vienas iš mokyklos uždavinių. Pranešimus ne tik pedagogams, bet ir atvykusiems tėveliams skaitė Telšių lopšelio - darželio „Berželis“ lopopedė L. Stasiulienė, šio darželio direktorė I. Daubarienė, „Germanto“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja I. Kavaliūnienė, „Džiugo“ gimnazijos psichologė I. Stonienė. Išgirdome daug naudingos informacijos, patyrėme atradimo džiaugsmo: skaidrėse išvydome, kad ir Telšių miesto darželyje yra interaktyvios grindys, ugdymo procese pasitelkiami netradiciniai metodai, kuriama savita ugdymo filosofija. I. Kavaliūnienė dalijosi patirtimi, kaip jos klasės mokinių tėveliai kūrybiškai dalyvauja ugdymo ir popamokinėse veiklose. Psichologė atkreipė dėmesį į dalykus, kurių labiausiai bijo vaikai, ir supažindino su tuo, kokios būna tos baimės pasekmės. I. Daubarienė, antrus metus vadovaujanti švietimo įstaigai, pasidalijo mintimis, kaip stengiasi padėti pedagogams vertinti save, kaip visi drauge kuria ugdymo strategiją, besiremiančią istorine atmintimi ir tapatybės puoselėjimu. „Jei aš pilnas akmenų ir pats save vos panešu, tai ką veiksiu su vaikais?“ – retoriškai klausė lektorė.
Po kavos pertraukėlės renginio dalyviai susipažino su stendiniais pranešimais, stebėjo I. Budginienės atvirą pamoką, tėveliai dalyvavo užsiėmime, pageidaujantys pasivaikščiojo po mokyklą. Renginys sukėlė daug teigiamų emocijų ir priminė seną tiesą – kaip jaučiamės mes patys, taip jaučiasi ir mūsų ugdytiniai.
Audronė Ciparienė