Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Įsitikinome, kad mokytis galima įdomiau
- Informacija
- Autorius Gintarė Vėlavičiūtė ir Deimantė Strikauskytė
- Peržiūros: 2682
Lapkričio 26-30 dienomis Nevarėnų pagrindinėje mokykloje vyko tiksliųjų ir gamtos mokslų savaitė ,,Mokytis galima įdomiau.“ Jos metu buvo organizuota matematikos viktorina 5-9 klasių mokiniams, pertraukų metu mokiniai atliko dienos užduotis „Eureka“, dalyvavo „Magiškoje“ pertraukoje, gėrėjosi 6 klasės mokinių geografijos projekto nuotraukų paroda „ Debesų įvairovė“.
Ketvirtadienį, lapkričio 29 – ąją, organizuota STEAM – patyriminio ugdymo – diena. Tą dieną mokiniai turėjo iš anksto susiburti į 5 grupes, tyrinėti, kurti, eksperimentuoti, išbandyti praktinę veiklą. Įprastos pamokos nevyko, bet nuo pačių mažiausių iki dešimtokų visi buvo užsiėmę: vieni atliko bandymus su įvairiomis medžiagomis, kiti gamino įvairius daiktus, vaizdines mokymo priemones, kūrė augalų kompozicijas.
Pagrindinė visų veiklų organizatorė buvo biologijos ir chemijos mokytoja Jolanta Stonienė, jai talkino kiti mokyklos pedagogai. Mes, aštuntos klasės mokinės, atlikome žurnalistinį interviu „Profesiniai įgūdžiai STEAM veikloje“.
Mokytoja Jolanta pasakojo, kad šis projektas yra skirtas patyriminiam vaikų ugdymui, kad mokiniai tą savo mokymo procesą pajustų per savo praktiškai atliekamus darbus, veiklas.
Apsilankėme grupėje ,,Mūsų eksperimentas“. Paklausėme biologijos mokytojos, kokia veikla užsiima mokiniai. Ji papasakojo: ,,Pas mus dirba dvi grupelės mokinių. Vieni mokiniai atlieka cheminį eksperimentą, gamina kristalų snaiges. Kita grupelė mokinių yra tie, kuriems patinka biologija, o ne chemija. Ir jie kuria mini terariumus iš augalų“.
Kita grupė, kurią aplankėme, buvo ,,Pasidaryk pats ir Magiški skaičiai‘‘. Joje uždavėme kelis klausimus matematikos mokytojai Angėlei Želvienei, ji į juos atsakė taip: ,,Dabar mes gaminame kubą- pufiką, maišelius iš medžiagos bei šiuos gražius papuošalus. Manau, mokiniams patinka tai, ką jie daro, nes jie visi labai įsitraukę dirba.‘‘
Iš tos grupės pakalbinome mokinį Tadą Striauką ir jis atsakė, kad, jo nuomone, gal ir nieko tokia sugalvota dienelė, ir iš tikrųjų įdomi. Jis nustebo, kad dirba visi esantys grupėje, net vaikinai.
Po to aplankėme grupę „Sportuok ir judėk“. Ten kelis klausimus uždavėme šokių mokytojai Ingai Budginienei, ši atsakė: „Mes sportuojame, šokame, palaikome fizinį aktyvumą. Mokiniai lengvai įsitraukė į šį komandinį darbą. Pirma pamoka buvo sudėtingesnė. Labai džiaugiuosi, tokiu jų komandiniu darbu.“
Pakalbinome toje grupėje buvusį mokinį, jo atsakymai skambėjo taip: „ Man ši diena buvo faina. Nepykstu ir nesidžiaugiu, kad šiandien buvo kitokia veikla. Tokio pobūdžio kūno kultūros pamoka man patiko.“
Užsukome į matematikos kabinetą, kuriame vyko „Matematika gyvenime“. Mokytoja Janina Glodenienė mums mielai atsakė: „Spalviname mandalas ir mes žinome, kad mandalos yra toks dvasinis jūsų išsiliejimas. Mes ir muzikos klausome, kuri yra skirta atsipalaiduoti. Grupėje turiu visus vyrus, nė vienos mergaitės. Tai matote patys, kaip visi susidomėję dirba.“
Kitas kabinetas, kuriame lankėmės, buvo istorijos. Ten vykstančios veiklos pavadinimas buvo „Mokomės ir kuriame“. Istorijos mokytoja Neringa Račkauskienė pakomentavo šią veiklą: „Šiandien mes dirbame kūrybinį darbą. Darome kalnus iš popieriaus. Mokiniai į komandinį darbą įsitraukė labai noriai ir nesunkiai. Mano manymu, ši veikla jiems tikrai patiko.“
Apsilankėme grupėje „Paprastųjų mechanizmų taikymas technologijų pamokose“. Į mūsų užduotus klausimus atsakė fizikos ir technologijų mokytojai: „Dabar mokiniai bando pritaikyti teorines fizikos žinias praktikoje. Mokiniai, kaldami vinis, naudoja tam skirtus įrankius ir bando traukti vinis iš medinių lentelių. Aš manau, kad čia vien tik fizikos žinios. Mes jiems nieko nepadedame, nes jie patys labai gabūs.“
Įvairius bandymus atliko ir pradinių klasių mokiniai: vieni mokėsi rūšiuoti šiukšles, kiti pūtė balionus, treti tyrinėjo vandens užterštumą ir dar visokių gudrybių prigalvojo. Jų mokytojos buvo puikiai pasiruošusios, o mažieji mokinukai domėjosi kitokia, nei įprasta, veikla.
Pasibaigus šioms visoms veikloms, po keturių pamokų, visi rinkomės aktų salėje. Ten biologijos mokytoja apibendrino Patyriminio ugdymo dienos darbus, parodė filmuką su įdomiais faktais apie mūsų Žemę. Pateikė klausimus. Už atsakytą klausimą mokiniai galėjo laimėti nedidelį prizą. Tada ėjome prisistatyti mes, „STEAM“ dienos žurnalistės. Po mūsų prisistatymo pakvietėme mažuosius pristatyti tai, ką jie nuveikė per mokytojų paskirtas veiklas. Išvydome daug įdomių bandymų ir eksperimentų. Po jų pasisakė didieji mokiniai. Matėme dar įdomesnių eksperimentų, bandymų, kūrybinių darbų ir augalų kompozicijų.
Po šių visų prisistatymų direktorė Irena Žutautienė tarė žodį ir įteikė dalyviams padėkos raštus. Ši diena visiems paliko tikrai puikų įspūdį.
8 klasės mokinės Gintarė Vėlavičiūtė ir Deimantė Strikauskytė