Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Nevarėnų pagrindinė mokykla dalyvauja antrajame projekto „Kūrybinės partnerystės“ etape
- Informacija
- Autorius Daiva Kleivaitė Hirzel
- Peržiūros: 7831
Nevarėnų pagrindinė mokykla praėjusiais mokslo metais vykdė projekto „Kūrybinės partnerystės. Tyrinėjanti mokykla“ programą.Šis projektas nacionaliniu mastu vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva, iš dalies remiamas Europos socialinio fondo. „Kūrybinių partnerysčių“ programą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.
„Kūrybinės partnerystės“ – tai Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms skirta programa. Jos tikslas – praplėsti ir praturtinti įprastą mokymosi procesą, ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybiškumą. Šių tikslų siekiama sukuriant sąlygas mokyklų ir kūrėjų - menininkų, kultūros ir kūrybinio sektoriaus veikėjų bei mokslininkų - bendradarbiavimui. Keliami klausimai apie mokymosi procesą, tyrinėjama, kokiomis sąlygomis vaikai geriausiai mokosi, kas juos motyvuoja, kaip ir kada vaikai tampa atsakingi už savo mokymąsi, ieškoma kūrybiškų būdų tipiniams mokyklos iššūkiams spręsti.
Kadangi projektas gerai sekėsi, buvo nutarta dalyvauti ir antrajame šio projekto etape ir mokykla vėl sėkmingai perėjo atranką. Šiemet 97 šalies mokyklose bus įgyvendinama „Kūrybinių partnerysčių“ programa, paremta Jungtinėje Karalystėje sukurta ir pritaikyta metodika, pagal kurią diegiami pokyčiai mokymosi procese. Šiame sudėtingame gyvenamajame laikotarpyje po truputį keičiasi ir požiūris į mokymąsi , vis aiškiau suprantama, kaip sukurti tokį formatą, kuris įtrauktų tiek mokinius, tiek mokytojus ir pagerintų mokymosi kokybę. Šiuo atveju ne tik svarbus rezultatas – praturtintas vaikų žodynas ar išmoktos formulės, bet ir pats procesas, kuris vaikams yra įdomus, juos motyvuoja, skatina patiems atrasti naujas tiesas. „Šiemet Ugdymo plėtotės centro užsakymu atlikto viešosios nuomonės tyrimo duomenimis, net penktadalis mokytojų, švietimo atstovų ir tėvų pastebi, kad kūrybingumui pasireikšti labiausiai trukdo netinkama aplinka ar, kitaip tariant, erdvė. Šia programa siekiame parodyti, kad mokymasis gali vykti ir piešiant grafičius, sprendžiant rebusus ar vaikščiojant lauke bei renkant medžių lapus“, – pasakoja programos „Kūrybinės partnerystės“ vadovė M. Laužikaitė.
Jau iškart po rudens atostogų į mokyklą atvyko paskirta kūrybos agentė, režisierė iš Klaipėdos Vida Narveišytė, kuri pradėjo susipažinti su mokiniais ir gvildenti mokyklos problemas. „Kūrybinių partnerysčių“ agentai yra savotiški tarpininkai tarp mokyklos atstovų ir programą įgyvendinančių praktikų – kino ar teatro režisierių, aktorių, dizainerių, muzikantų, filosofų, skulptorių ir kitų sričių profesionalų. Jie į programą įsitrauks vėliau ir kartu su mokytojais skatins moksleivius siekti žinių netradiciniais metodais. Tokiu būdu pamokų metu bus sukuriama eksperimentinė erdvė, kurioje nepaisoma įprastų pamokų normų, išbandomi nauji, neįprasti būdai ne tik mokytis, bet ir spręsti mokykloje ar klasėje iškilusias problemas. Pernai šiame projekte dalyvavo dvi aštuntos klasės, veikla apėmė gamtamokslius dalykus. Šiemet į projektą yra įtrauktos visos 5 – 10 klasės. Sausio mėnesį atvyks jau ne vienas, kaip pernai, o trys kūrybiniai praktikai. Dar iki Kalėdų agentė, dirbdama su mokiniais, išsiaiškins didžiausias problemas ir kartu su mokytojais nuspręs, kokias sritis ar dalykus pasirinksime šiais metais.
Dar vienas svarbus šio etapo reikalavimas tas, kad mokykloje bus įkurtas „Mokytojų klubas“.Tai mokytojų grupė, kurios veiklos tikslas – skatinti mokytojus diegti kūrybišką mokymąsi savo darbe, dalintis gerąja patirtimi, padėti įveikti iškylančius iššūkius ir diegti refleksijos kultūrą mokykloje.
Tikimės, kad šis projektas duos naujų impulsų visai mokyklos bendruomenei: mokytojai „išlaisvės“, o mokiniai patirs daug teigiamų emocijų.
Projektą kuruojanti mokytoja Daiva Kleivaitė Hirzel