Company Logo

1,2 procentų parama

Ugdymas karjerai

Mokyklos muziejus

Lankytojai

946349
Šiandien
Vakar
Šią savaitę
Praėjusią savaitę
Šis mėnuo
Praėjęs mėnuo
Iš viso
421
46
1697
930054
17949
10079
946349
Jūsų IP: 3.142.198.106
Laikas: 2024-12-21 15:49:34
Visitors Counter

Elektroninis dienynas

LIONS QUEST

NŠA

Sveikatiada

Vaikų linija

Tėvų linija

Vyturys

„Skaitmeninių „Vyturio“ knygų biblioteka“

Mokyklų aprūpinimas

Bendradarbiavimas

Projektas "Vaikų socialinis-emocinis ugdymas mokykloje"

Seminaras „Vaikų socialinis ir emocinis ugdymas mokykloje”      
 
 

Nevarėnų vidurinė  mokykla sėkmingai startavo naujame projekte

    Nevarėnų vidurinė mokykla –  viena iš 38 Lietuvos mokyklų,     laimėjusių ir  pradedančių įgyvendinti beveik dvejų metų trukmės VšĮ LIONS QUEST LIETUVA projektą „Socialinis ir emocinis ugdymas mokykloje“. Projekto atrankoje dalyvavo 120 mokyklų. Nevarėnų vidurinėje mokykloje atsakinga už  projektą   direktorės pavaduotoja Angėlė Vedrickienė išsakė mintį, kad projektas bus išties naudingas mokyklos bendruomenės nariams.

   Projekto tikslas - diegti mokyklose inovacinę nuoseklaus socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo metodiką LIONS QUEST. Tai pasaulyje pripažinta ir analogo Lietuvoje neturinti programa, skirta V-VII klasių mokiniams, apimanti visą mokyklos gyvenimą: pamokų organizavimą ir jų turinį,  įtraukianti tėvus ir  visą bendruomenę, apimanti  mokymosi aplinkos kūrimą ir mokytojų profesinį tobulinimą.

   2011-2012 mokslo metais pagal LIONS QUEST metodiką pradės mokytis 1850 Lietuvos penktų klasių mokinių. Mokykloms, nuosekliai dirbančioms pagal programą, bus išdalinta daugiau kaip 10 000 egz. knygų, skirtų mokytojams, tėvams ir vaikams. VI ir VII klasės galės taip pat jungtis į  programą pagal mokyklos poreikį. Nuosekli metodika pateikia nestandartinius socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo metodus, kurie padeda siekti puikių rezultatų mokymosi motyvacijos, patyčių prevencijos, palankių tarpusavio santykių kūrimo, pilietiškumo ir kt. srityse.

   Šių metų kovo 15 dieną Nevarėnų kultūros centre įvyko seminaras Nevarėnų vidurinės mokyklos bendruomenei „Vaikų socialinis ir emocinis ugdymas mokykloje”, kurį vedė Vilniaus pedagoginio universiteto Socialinės komunikacijos instituto dėstytoja, socialinių mokslų daktarė Daiva Šukytė ir Klaipėdos rajono švietimo centro direktorė  Ramutė Sirutienė. Seminare dalyvavo Nevarėnų vidurinės mokyklos pedagogai, mokinių tėveliai, miestelio bendruomenės nariai, svečiai iš Telšių rajono savivaldybės Švietimo skyriaus. Užsiėmimų, trukusių  aštuonias valandas,  metu bendruomenei  buvo  pristatytas  įgyvendinamas naujas  projektas ir LIONS QUEST programa.

   Mokyklos direktorė Irena Žutautienė pasveikino susirinkusius į įvadinį seminarą ne tik mokytojus, bet ir mokinių tėvelius, socialinius partnerius, nusiteikusius aktyviai dalyvauti projekte. Atsakinga už projektą  direktorės pavaduotoja Angėlė Vedrickienė padėkojo visiems už nuoširdų dalyvavimą projekte.

   Lektorės seminaro dalyviams ne tik suteikė informacijos, bet ir aktyviais mokymo metodais supažindino su nuoseklia socialinio ir emocinio ugdymo metodika, aptarė pagrindines kompetencijas: savimonę, socialinį sąmoningumą, savitvardą, bendravimo įgūdžius, atsakingų sprendimų priėmimą.  Šio seminaro tikslas – pristatyti projektą, jo tikslus,išsiaiškinti  socialinio emocinio mokymo sampratą, socialinio emocinio ugdymo diegimo principus mokyklose.

   Buvo pateikta metodika, kaip mokykla gali pati įsivertinti, ar jai reikalingas mokykloje socialinis emocinis mokymas. Buvo aptartos Lietuvoje egzistuojančios SEM pagrįstos programos. Seminaro vadovės informavo, kad projekto įgyvendinimo metu mokyklos bendruomenė ne tik įgis teorinių žinių, bet ir praktiškai taikys socialinio ir emocinio ugdymo teoriją.

   Socialinis ir  emocinis ugdymas organizuojamas kaip procesas, kurio metu vaikai įgyja žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų šiose srityse:

savo emocijų suvokimas ir valdymas, pozityvių tikslų išsikėlimas ir pasiekimas, kitų globa ir rūpinimasis kitais, pozityvių santykių su kitais kūrimas ir palaikymas, tinkamas tarpasmeninių santykių situacijų valdymas, atsakingas sprendimų priėmimas.

   Tyrimai rodo, kad dėl socialinio emocinio ugdymo stiprėja teigiamos mokinių nuostatos mokyklos atžvilgiu, mažėja rizikingo elgesio, gerėja mokinių pasiekimai. Didinant socialines emocines kompetencijas ir kuriant palaikančią mokymo aplinką, naudos gauna visi mokiniai.

Pasibaigus seminarui, jo dalyviai dalijosi nauja patirtimi.

 

 Audronė Ciparienė

seminaras_(12)
 
seminaras_(13)
 
seminaras_(2)
 
seminaras_(3)
 
seminaras_(4)
 
seminaras_(5)
 
seminaras_(6)
 
seminaras_(7)
 
seminaras_(8)
 
seminaras_(9)



Visos teisės saugomos © Kopijuoti informaciją draudžiama. Tikrinta XHTML and CSS.