Informacija
1,2 procentų parama
Ugdymas karjerai
Sportas
Mokyklos muziejus
Lankytojai
Elektroninis dienynas
LIONS QUEST
NŠA
Sveikatiada
Vaikų linija
Tėvų linija
Vyturys
Mokyklų aprūpinimas
Bendradarbiavimas
Kalbėti mokomės žaisdami
- Informacija
- Autorius Ina Vandzinskienė
- Peržiūros: 3000
Kiekvienas vaikas yra nepakartojama kūrybinė laboratorija su nežabota fantazija, kurios skrydis beribis ir nesuvaldomas.
Kornejus Čiukovskis
Nevarėnų pagrindinėje mokykloje vasario- kovo mėnesiais buvo vykdomas kalbos, kalbėjimo komunikacijos ugdymo projektas,,Kalbėti mokomės žaisdami“, kuriame dalyvavo ikimokyklinės ir priešmokyklinės grupės vaikai. Projektui vadovavo logopedė Ina Vandzinskienė. Jai padėjo ikimokyklinės grupės auklėtoja Živilė Toliušytė ir psichologo asistentė Indrė Kuprijanovienė. Projekto tikslas padėti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams per žaidimą ugdyti kalbą, naudojant inovatyvius (kūrybiškus) metodus.
Daug ikimokyklinio amžiaus vaikų patiria kalbos raidos sunkumų. Vienas iš svarbiausių darbo su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais kalbos raidos sunkumų, tikslų yra šalinti kalbos sutrikimus ir parengti vaikus mokymuisi mokykloje. Tačiau koreguojant vaikų kalbos sutrikimus, dažnai reikia kartoti kai kuriuos lingvistinius elementus daug kartų, tai vaikams sukelia nuobodulį ir jie praranda susidomėjimą, kartais tampa negatyvūs. Todėl labai svarbu atrasti kuo priimtinesnių būdų vaikų kalbai plėtoti. Vaikas kur kas greičiau išmoksta kalbėti mėgdžiodamas aplinkinių žmonių kalbėjimą: jis klausosi žodžių, žodžių junginių, sakinių, daug kartų juos kartoja, taiko juos įvairiose situacijose. Nuolat tai atliekant, įgūdžiai automatizuojasi bei tobulėja kalbėjimas. Neatsitiktinai L.Tolstojus yra pasakęs: „Nuo žmogaus gimimo iki penkerių metų – tai ištisa epocha, o nuo penkerių iki penkiasdešimties –vienas žingsnis”. Didysis vokiečių filosofas I. Kantas rašė: ,,Ranka – tai išorinės smegenys“. Aktyvių taškų, turinčių ryšių su smegenimis, dirginimas padeda suaktyvinti smegenų veiklą, ugdo dėmesį, valią, atmintį. Galvos smegenų centrai, reguliuojantys kalbą, ir centrai, reguliuojantys rankų pirštų judesius, yra visai šalia ir daro įtaką vieni kitų veiklai.Vaikai, kuriems ankstyvajame amžiuje sudarytos palankios sąlygos mankštinti pirštus, greičiau pradeda taisyklingai kalbėti, geriau artikuliuoja garsus.
Projekto metu buvo vykdoma veikla, patraukli ir žaisminga vaikams: pirštukų žaidimai, lavinantys klausą, atmintį, mąstymą, specialūs pratimai be žodinio teksto, sujungti į pratimų smulkiosios motorikos lavinimui kompleksus, pirštukų žaidimai, lydimi eilėraštukų ir dainelių. Kalbėjome ir vaidinome pasitelkdami savo rankytes. Atliekant kūrybinę vaizduojamąją veiklą, dirbdami grupėmis klijavome ąžuolą, bitę, gilę. Parengtas stendinis projekto pranešimas mokyklos bendruomenei, o kovo 29 dieną vyko su projektu supažindinti vaikų tėveliai. Vaikai parodė tai, ką išmoko projekto metu. Parengtas lankstinukas ir laiškas tėvams, kaip nuolat vesti vaiką į kalbos ir žinių pasaulį.
Svarbu sužadinti vaiko smalsumą, vaizduotę, skatinti klausinėti ir kalbėti. Žaisdami ne tik laviname kalbinius įgūdžius, bet ir smagiai praleidžiame laiką.
Vyr. logopedė Ina Vandzinskienė